آمار تکان دهنده تولید زباله در ایران
نوشته شده توسط : اندرزگو

حتما براتون جالب و البته ناراحت کننده ست که بدونید، طبق آخرین آمار، ایرانی ها سالانه بیست میلیون تن زباله تولید می کنند و متاسفانه این آمار نشون میده که ما خیلی بیشتر از سایر مردم دنیا زباله تولید می کنیم.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، متوسط تولید زباله در جهان ۳۰۰ گرم و بر اساس آمارهای ارائه شده از وزارت کشور خودمون، متوسط تولید زباله ی ما در سطح کشور ۷۰۰ گرمه؛ ینی چیزی بیشتر از دوبرابر استاندارد جهانی!

اهمیت این آمار زمانی بیشتر می شه که بدونیم بخش عمده ای از این تولید زباله شامل مواد غذایی می شه. به گزارش سازمان ملل روزانه هر نفر ۱۳۴ کیلوکالری غذا به هدر می ده و با توجه به شناختی که از خودمون و اطرافیانمون در زمینه اسراف مواد غذایی داریم، می دونیم که این میزان در ایران خیلی بیشتر از این حرف هاست و ماجرا وقتی دردناک تر می شه که بدونیم ۳۵ درصد این مواد غذایی، محصولات کشاورزی هستن که برای تولید اون ها میلیون ها لیتر آب مصرف شده.

البته باید آسیب هایی که از دفن این مواد غذایی در زمین بوجود میاد رو هم حساب کنیم. این آمار تکان دهنده ست و ما همچنان بی تفاوت به زندگی پر مصرف و پر زباله خودمون ادامه می دیم.

دیگه مدت هاست که پرونده ی دفن زباله ها در زمین بسته شده و کشورهای پیشرفته دنیا، بخش زیادی از زباله هاشون رو به چرخه مصرف برمی گردونن. به گزارش سازمان بهداشت جهانی، آلمان هشتاد درصد از زباله های تولیدی خودش رو بازیافت می کنه و به چرخه مصرف برمی گردونه؛ این آمار شگفت انگیزه مخصوصا اگر بدونیم این رقم در کشور ما باوجود بیش از ۶۰ کارخونه ی بازیافت در سطح کشور، تنها هفت درصد از کل زباله ها رو شامل می شه!




:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: